Skip to main content

14.02.2024

Elektroauto uzlādes stacija

Elektroauto uzlādes stacija ir samērā vienkārša iekārta, bet, to izvēloties, ir jāņem vērā, kā tā iekļausies kopējā elektrosistēmā. Solārā sistēma parasti ir pievienota internetam un klients var sekot līdzi tās darbībai gan datorā, gan viedierīcē, telefonā. Ja solārā sistēma ir apgādāta ar enerģijas mērītāju, tad var sekot līdzi gan enerģijas ražošanai, gan patēriņam, kā arī pastāv iespēja vadīt pieslēgtās ierīces, tai skaitā elektro auto uzlādes procesu atkarībā no dažādiem sistēmas parametriem, un to darīt vienotā aplikācijā klienta telefonā. Savukārt, ja iekārtu ražotāji ir dažādi, tad parasti tie nespēj sazināties, un katrai iekārtai būs jāuzstāda savs enerģijas mērītājs, un sistēmu vadībai būs jāizmanto dažādas aplikācijas. Visbiežāk izmantotie algoritmi ir šādi:

  • Ātrā auto uzlāde, ja uzlāde jāveic maksimāli ātri. Šādā gadījumā ierobežojošais parametrs ir kopējais elektrības patēriņš. Ja mājas pieslēgums nodrošina 32A strāvas stiprumu, tad kopējā pieslēgto elektroiekārtu jauda nedrīkst pārsniegt 7.36 kW katrā fāzē, kopā 22 kW. Trīsfāzu uzlādes iekārtas maksimālā jauda var sasniegt 22 kW. Tas nozīmē, ka ieslēdzot vēl citas elektroiekārtas, jauda var pārsniegt maksimāli pieļaujamo un var “izsist drošinātājus” – izslēgties automātslēdzis. Bet, ja vienlaicīgi ar elektrouzlādi, solārā sistēma ražo enerģiju, tad kopējais patēriņš drīkst pārsniegt maksimālo jaudu 22 kW. Tātad šajā režīmā auto uzlāde izmanto visu pieejamo enerģiju un nodrošina, lai patēriņš no tīkla nepārsniegtu maksimāli pieļaujamo.
  • Uzlāde, izmantojot tikai saražotās enerģijas pārpalikumu. Ja nav steigas, tad uzlādi var veikt tikai no solārās enerģijas pārpalikuma. Šādā režīmā tiek samazināta enerģijas nodošana tīklā un patēriņš no tīkla, visa saražotā enerģija tiek izmantota pašpatēriņam. Šis ir visizdevīgākais režīms, ja neņem vērā enerģijas cenu.
  • Uzlāde noteiktā laika intervālā. Parasti lādētājam var iestatīt laika intervālu, kad veikt uzlādi. To var izvēlēties, plānojot laiku, kad auto jābūt uzlādētam, vai, kad ir lētākas enerģijas cenas vai solārā sistēma saražo vairāk.